I. Szervezeti, személyzeti adatok
- Hivatalos név: Mezőkovácsháza Város Önkormányzata
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax:68/381-656
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- KRID szám:346893740
- Honlap:www.mezokovacshaza.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az önkormányzat a fenti elérhetőségeken érhető el
II. Az önkormányzat szervei és feladatai:
2.1. A Képviselő-testület:
Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják. A képviselőtestület szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a polgármesteri hivatal, a jegyző, továbbá a társulás.
Önkormányzati döntést a képviselő-testület, a helyi népszavazás, a képviselő-testület felhatalmazása alapján a képviselő-testület bizottsága, a társulása, a polgármester, továbbá a jegyző hozhat.
A képviselő-testület hatásköreit a polgármesterre, a bizottságára, a társulására ruházhatja át. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja.
Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.
A képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át:
- a rendeletalkotás;
- szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;
- a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;
- a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, alapítványi forrás átvétele és átadása;
- önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;
- megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;
- intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;
- közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;
- eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál;
- a bíróságok ülnökeinek megválasztása;
- állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti;
- a települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyében való döntés;
- az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén;
- a településfejlesztési terv és a településrendezési terv jóváhagyása;
- területszervezési kezdeményezés;
- a helyi önkormányzati vagyon tulajdonjogának ingyenes átruházására vagy nemzeti vagyon tulajdonjogának ingyenes átvételére vonatkozó döntés;
- amit törvény a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe utal.
2.2 A Képviselő-testület bizottságai:
A bizottság - feladatkörében - kezdeményezi, előkészíti a képviselő-testület döntéseit, a képviselő-testület által átruházott hatáskörben döntést hoz.
Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában (SZMSZ) meghatározott feladatai:
Az alábbi általános feladatokat és hatásköröket a képviselő-testület által megválasztott valamennyi bizottság egyformán látja el, illetve gyakorolja:
a) ellenőrzi feladatkörében eljárva a képviselő-testület hivatalának a képviselő-testület döntésének előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját;
b) kezdeményezi a polgármester intézkedését, ha a hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljától való eltérést, az önkormányzati érdekek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli;
c) dönt:
ca) bizottsági döntéshozatalból való kizárásról;
cb) az ágazatához tartozó mindazon ügyekben, melyek nem tartoznak a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe és amelyekben való döntést részére a képviselő-testület meghatározta;
d) benyújtja a képviselő-testület által meghatározott tárgykörű előterjesztéseket;
e) megtárgyalja az ágazatához tartozó, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;
f) közreműködik a tevékenységi köréhez tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok tervezetének kidolgozásában;
g) javaslatot tesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság feladatkörét érintő személyi kérdésekben;
h) évente beszámol a képviselő-testületnek az átruházott hatáskörben hozott határozatairól.
2.2.1 Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság:
- 1. Törvény által megállapított feladat- és hatáskörök:
1.1. Az önkormányzatnál és intézményeinél véleményezi az éves költségvetési javaslatot, és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit; - 1.2. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;
- 1.3. vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat betartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálja továbbá a költségvetés készítésénél – a belső információs rendszerben – használatos nyomtatványok alkalmazását, illetve elvégzi a szükséges korrekciókat.
- 1.4. közli vizsgálati megállapításait haladéktalanul a képviselő-testülettel;
- 1.5. megküldi vizsgálati jegyzőkönyvét észrevételeivel együtt az Állami Számvevőszéknek, ha a képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet.
2. A képviselő-testület által megállapított feladatok:
- 2.1. vizsgálja a veszteség okait, ha a költségvetési szerv vállalkozási tevékenysége veszteségessé válik, vizsgálata alapján intézkedik az okok megszüntetéséről;
- 2.2. figyelemmel kíséri:
- 2.2.1. az ágazataihoz tartozó önkormányzati intézmények, szervek tevékenységét;
- 2.2.2. a környezet védelmét és a természetvédelmet szolgáló jogszabályok betartását, kezdeményezi, illetve véleményezi e tárgykörökben helyi szabályok, rendeletek alkotását,
- 2.2.3. a rendezési terveket, programokat, kezdeményezi módosításukat,
- 2.2.4. a város-rekonstrukciót, a műemlék és műemlék jellegű ingatlanok hasznosítását,
- 2.3. véleményezi:
- 2.3.1. az ágazatait érintő, képviselő-testület elé kerülő pályázat és rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket,
- 2.3.2. az ágazatához kapcsolódó személyi ügyeket,
- 2.3.3. a költségvetés módosítását eredményező, képviselő-testület elé kerülő határozati javaslatokat;
- 2.3.4. az önkormányzat vagyonával kapcsolatos, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;
- 2.3.5. a költségvetési rendelettervezeteket, és a koncepciót;
- 2.4. javaslatot tesz:
- 2.4.1. önkormányzati intézmény alapítására, megszüntetésére;
- 2.4.2. vállalkozások létrehozására,;
- 2.4.3. a költségvetési törvény által megjelölt pályázati támogatások és egyéb pályázati források elnyeréséhez;
- 2.4.4. a városfejlesztési koncepcióival és rendezési tervével kapcsolatos ügyekben
- 2.5. közreműködik:
- 2.5.1. a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek tervezetének kidolgozásában;
- 2.5.2. az önkormányzat éves költségvetésének összeállításában;
- 2.5.3. az épített környezet emberhez méltó és esztétikus kialakításában, valamint a helyi építészeti örökség védelmében;
- 2.5.4. az építés helyi rendjének biztosítása érdekében az országos szabályoknak megfelelően, illetve az azokban megengedett eltérésekkel a település közigazgatási területének felhasználásával és beépítésével, továbbá a környezet természeti, táji és épített értékeinek védelmével kapcsolatos, a telkekhez fűződő sajátos helyi követelményeknek, jogoknak és kötelezettségeknek helyi építési szabályzatban történő megállapításában;
- 2.5.5. az önkormányzati elővásárlási, építési tilalom elrendelési, kisajátítási és egyéb sajátos településrendezési feladatok megvalósulását biztosító jogintézmények előkészítésében;
- 2.5.6. a helyi természeti és építészeti örökség értékeinek feltárásában, számbavételében, védetté nyilvánításában, fenntartásában, fejlesztésében, őrzésében, védelmének biztosításában;
- 2.5.7. a város-, fürdőfejlesztési koncepciók, programok, tervek kialakításában.
- 2.6. tájékozódik a belső ellenőrzési tervről, az éves beszámolóról, valamint az egyes ellenőrzési programok végrehajtásáról, melyekről szóló anyagokat a költségvetési iroda bocsátja rendelkezésére.
- 2.7. előkészíti:
- 2.7.1. a közösségi közlekedéssel kapcsolatos előterjesztéseket;
2.7.2. a településfejlesztéssel és településrendezéssel összefüggő önkormányzati feladatokkal kapcsolatos helyi döntéseket, szervezi azok végrehajtását; - 2.7.3. az épített és természeti környezet védelmével összefüggő önkormányzati feladatokkal kapcsolatos helyi döntéseket, szervezi azok végrehajtását;
- 2.7.4. a közterületi, zöldterületi, parkosítási fejlesztésekkel kapcsolatos döntéseket.
- 3. Átruházott hatáskörök:
3.1. Dönt; - 3.1.1 követelésről történő lemondásról, ill. annak leírásáról a polgári jogviszonyból eredő követelések behajtásának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben szabályozott esetekben;
- 3.1.2. a hivatali és intézményi költségvetési plusz fedezeti igény elbírálásáról az általános célú tartalék terhére 200.001 Ft-tól 500.000 Ft egyedi összeghatárig és a polgármesterre megállapított éves keretösszeg elérését követően 0-500.000 Ft egyedi összeghatárig;
- 3.1.3. a hivatali kormányzati funkciók, szakfeladatok előirányzatai közötti átcsoportosításról;
- 3.1.4. azokról az ingatlan és egyéb vagyonügyletekről, amelyet a képviselő-testület vagyonrendeletével hatáskörébe utalt;
- 3.1.5. a működéshez szükséges egy éven belüli likvidhitel felvételéről 50 millió Ft összeghatárig;
3.1.6. az önkormányzat éves költségvetésében a közterület fejlesztésével kapcsolatos pénzeszközök felhasználásáról, parkok, utcák, terek és játszóterek, stb. díszítő és funkcionális tárgyainak beszerzéséről és kialakításáról, - 3.1.7. az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok felújításáról 200.000,- Ft értékhatárig az e célra elkülönített keret terhére;
- 3.1.8. az értékesítésre kerülő önkormányzati bérlakások árának megállapításáról külön rendeletben foglalt szabályok szerint;
- 3.1.9. a város zöldterület-gazdálkodási éves tervének elfogadásáról;
- 3.1.10. a lakásértékesítésből származó bevételből képzett e célú keret 50%-a erejéig bérlakás-, telek vásárlásáról, ingatlanonként maximum 500.000 Ft értékhatárig,
- 3.1.11. a Környezetvédelmi Alapról szóló helyi rendeletben szabályozott hatásköreiben,
- 3.1.12. lefolytatja az elővásárlási joggal nem érintett lakásingatlanok értékesítése esetén a pályázati eljárást;
- 3.1.13. az önkormányzat nevében dönt az elidegenítési és terhelési tilalommal, valamint a jelzálogjoggal és az elővásárlási joggal kapcsolatos kérelmekről,
- 3.1.14. az önkormányzat által nyújtott támogatások elszámolásáról, elfogadásáról
2.2.2. Ügyrendi, Kulturális és Szociális Bizottság:
- 1. A képviselő-testület által megállapított feladatok:
- 1.1 összehangolja a közművelődéssel, közneveléssel, sporttal és ifjúsággal kapcsolatos városi feladatokat;
- 1.2. összeállítja az Önkormányzat éves közművelődési és sport rendezvénytervét, a városi szintű nemzeti és állami ünnepek, Kovácsházi napok, valamint szakmai napok rendezvényeinek előkészítő megbeszélésire egy tagot delegál, segíti az önkormányzati intézmények által bonyolított városi szintű rendezvények feladatait;
- 1. 3. közreműködik
- 1.3.1. a testvértelepülések kulturális és sport kapcsolatainak ápolásában;
- 1.3.2. az önkormányzati rendeletek tervezetének kidolgozásában;
- 1.3.3. az önkormányzat éves költségvetésének összeállításában,
- 1.4. ellenőrzi az ágazathoz tartozó intézmények tevékenységét;
- 1.5. figyelemmel kíséri
- 1.5.1. a lakossági igényeket az egészségügyi, gyermekjóléti és szociális alapellátásra vonatkozóan
- 1.5.2. az önkormányzati rendeletek hatályosulását, kezdeményezi módosításukat, illetve hatályon kívül helyezésüket
- 1.6. részt vesz az ifjúságot érintő önkormányzati fejlesztési feladatok kidolgozásában.
- 1.7. támogatja:
- 1.7.1. a köznevelési és közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, segíti a művészeti értékek létrehozását, megőrzését;
- 1.7.2. a művelődésre, társas életre szerveződő művelődési és civil közösségek tevékenységének, a lakosság életmódjának javítását szolgáló kulturális célok megvalósítását,
- 1.8. véleményezi:
- 1.8.1. az ágazatát érintő, képviselő-testület elé kerülő pályázati tervezeteket, előterjesztéseket;
- 1.8.2. az önkormányzat által alapított kitüntetésekre beérkező jelöléseket, javaslatokat;
- 1.8.3. a Kalocsa Róza Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság önkormányzati támogatás felhasználásáról készült beszámolóját, a Közművelődési Közhasznúsági Szerződésben foglaltak érvényesülését, éves munkatervét
- 1.8.4. a képviselő-testület elé kerülő szerződés tervezeteket;
- 1.8.5. a Kormányhivatal törvényességi észrevételét;
- 1.9. javaslatot tesz:
- 1.9.1. a képviselő-testületi hatáskörbe tartozó köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi valamint szociális intézményekbe történő vezetői megbízásokra, ezzel egyidejűleg az illetmények, költségtérítések és egyéb járandóságok megállapítására.
- 1.9.2. az egészségügyi, gyermekjóléti és szociális alapellátás színvonalának fejlesztésére;
- 1.10. vizsgálja:
- 1.10.1. a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségét, melyről jelentést, javaslatot tesz a képviselő-testületnek;
- 1.10.2. az SZMSZ hatályosulását, szükség esetén előterjesztést nyújt be annak módosítására;
- 1.10.3. törvényességi, jogszabály-szerkesztési szempontból a képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket, szabályzatokat, alapszabályokat, alapító okiratokat, társasági szerződéseket és egyéb megállapodásokat;
- 1.11. lebonyolítja a titkos szavazást,
- 1.12. kezeli, nyilvántartja, és ellenőrzi a képviselők, a polgármester vagyonnyilatkozatait, lefolytatja az ezzel kapcsolatos eljárást, melynek eredményéről a soron következő ülésen a képviselő-testületet tájékoztatja.
- 1.13. önkormányzati perek eredményének ismeretében javaslatot tehet személyi felelősség megállapítására;
- 1.14. A Közbeszerzési Szabályzatban meghatározott feladatok:
- 1.14.1. ellenőrzi a Kbt, valamint jelen szabályzatban meghatározott alapelvek érvényesülését,
- 1.14.2. bármely tagja jogosult az eljárás irataiba betekinteni, az eljárással kapcsolatban javaslatot tenni a Polgármester felé.”
- 2.2. Átruházott hatáskörök:
- 2.1. meghatározza:
- 2.1.1. az óvoda telephelyeinek működési (felvételi) körzetét;
- 2.1.2. a könyvtár nyitvatartási rendjét;
- 2.2. beszerzi: a működési körzet meghatározása előtt a települési nemzetiségi önkormányzat egyetértését, ha az intézmény nemzetiséghez tartozó gyermekek nevelését, oktatását végzi;
- 2.3. ellenőrzi az ágazathoz tartozó intézményekben a házirend, valamint - a kollektív szerződés és a közalkalmazotti szabályzat kivételével - más belső ágazati szabályzatok elfogadására irányuló eljárási rendelkezések betartását, a szabályzatban foglaltak, valamint a működés és döntéshozatal jogszerűségét (törvényességi ellenőrzés) Ellenőrizheti a szakmai munka eredményességét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet.
- 2.4. dönt:
- 2.4.1. az önkormányzat költségvetésében jóváhagyott közművelődési és sport keretösszeg éves felhasználásáról;
2.4.2 az önkormányzat éves közművelődési és sport rendezvénytervéről; - 2.4.3. Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj odaítéléséről
- 2.4.4. a rendkívüli települési támogatás kérelmekről, a folyósítás módjának (természetbeni, pénzbeli) meghatározásáról,
- 2.4.5. pénzbeli szociális ellátásra biztosított kiemelt előirányzaton belüli átcsoportosításról,
- 2.4.6. gyakorolja a bérlakások bérbeadásával kapcsolatos – vonatkozó helyi rendelet szerinti – hatásköröket,
- 2.4.7. dönt az önkormányzat által rendeletben megállapított fizetési kötelezettségek esetén a hátralékos ügyfél kérelmére a részletfizetés engedélyezéséről
- 2.4.8. a képviselő-testület ügyrendi vitáiban.
- 2.5. jóváhagyja:
- 2.5.1. közgyűjteményi intézmények működését szabályozó dokumentumokat: SZMSZ, Könyvtárhasználati szabályzat;
- 2.5.2. a közművelődési, közgyűjteményi és köznevelési intézmények továbbképzési tervét
- 2.5.3. a szociális, egészségügyi, gyermekvédelmi feladatokat ellátó intézmények (intézményegységek) fenntartói jóváhagyást igénylő dokumentumait, (pl.: SZMSZ, házirend).
- 2.5.4. A polgármester éves szabadságolási ütemtervét és annak módosítását
- 2.6. elrendeli:
a hatáskörébe tartozó jogtalanul, illetve a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett, kifizetett segély megtérítését, erre indokolt esetben részletfizetést engedélyez, azt méltányosságból részben vagy egészben elengedheti. - 2.7. felkérésére részt vesz a Választási Iroda Vezetőjének – az aláírásgyűjtő ívek hitelesítését megelőzően – a helyi népszavazásra bocsátandó kérdés(ek), népi kezdeményezéssel megtárgyalásra, döntésre javasolt ügy(ek) szakszerű, pontos, egyértelmű megfogalmazásában;
- 2.8. a polgármester munkájával kapcsolatban felmerült bejelentések előzetes kivizsgálása, javaslattétel a Képviselő-testület felé;
- 2.9. az át nem ruházható hatáskörök (díjazásának, tiszteletdíjának meghatározása, összeférhetetlenség, fegyelmi és kártérítési felelősség megállapítása) kivételével minden egyéb munkáltatói jog gyakorlása a polgármester felett;
- 2.10. a bizottság elnöke jogosult a képviselő-testületnek a polgármesterrel kapcsolatos munkáltatói intézkedések dokumentumainak aláírására, és szabadságolásával kapcsolatos engedélyezésre.
2.3 Polgármester
A képviselő-testület elnöke a polgármester. A polgármester összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését, valamint képviseli a képviselő-testületet.
A polgármester
- a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja a polgármesteri hivatalt;
- a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a polgármesteri hivatalnak a feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában;
- dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal ügyintézőjére;
- a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására;
- a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;
- gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében;
- gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.
A Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott feladatok:
A polgármester feladatai a törvényben előírtakon túlmenően a képviselő-testülettel, illetőleg annak szerveivel kapcsolatban a következők:
- biztosítja a képviselő-testület demokratikus, széles nyilvánosság melletti működését,
- segíti a települési képviselők munkáját,
- biztosítja a bizottságok jogainak és kötelességeinek érvényesülését,
- kapcsolatot tart a település gazdasági, társadalmi és egyéb lakossági szervezeteivel, annak vezetőivel,
- elősegíti a lakosság önkormányzati feladatokban való közreműködését,
- rendszeres időközönként fogadóórát tart,
- ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait,
- az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről évente beszámol a képviselő-testületnek.
A Képviselő-testület által átruházott hatáskörében:
1. Az önkormányzati lakások és helyiségek bérletével, lakbérével, az önkormányzat tulajdonában lévő lakások adásvételével kapcsolatos hatáskörök: az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint.
2. A vízkorlátozás elrendelésével kapcsolatos hatáskörök a vonatkozó jogszabályok és helyi rendelet szerint.
3. Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök:
- 200.000 Ft egyedi értékhatárt meg nem haladó ingó, ingatlan, mezőgazdasági földterületek bérbeadása, értékesítése,
- a selejtezett eszközök értékesítése.
4. A polgármesterre átruházott szociális igazgatási hatósági hatáskörök: az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint.
5. A közterületek rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezéséről szóló helyi rendelet szerint: a közterület rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezése.
6. E Szervezeti és működési Szabályzatban átruházott hatáskörök:
- kötelezettséget vállalhat az éves költségvetésben nem tervezett, előre nem látható kiadások fedezetére évi 500.000,- Ft erejéig az általános célú tartalék terhére,
- dönt a hivatali és intézményi költségvetési plusz fedezeti igény elbírálásáról az általános célú tartalék terhére 200.000 Ft egyedi összeghatárig évente legfeljebb 1.000.000 Ft összegben,
- meghatározza és a helyben szokásos módon (önkormányzati honlapon, óvoda hirdetőtáblán) közzéteszi az óvodai beiratkozási időpontokat,
- egyetértését adja a rendkívüli, illetve a meghatározott szünetek mellett más időpontban tartandó óvodai szünet elrendeléséhez, valamint engedélyezi a Kalocsa Róza Művelődési Ház és a Mezőkovácsházi Városi könyvtár épületének átmeneti igénybevételét más célra, valamint legfeljebb 2 hónapot meg nem haladó szüneteltetését,
- dönt az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok felújításáról 100.000,- Ft értékhatárig,
- meghatározza a fürdő és kemping nyitvatartási idejét, indokolt esetekben egyedi és eseti kedvezményeket engedélyez. Indokolt eset különösen: önkormányzati rendezvényekhez, feladatellátáshoz kapcsolódó igények, kivételes testi fogyatékosság miatti igény, a létesítmények látogatottságát célzó akciók stb.
- dönt az önkormányzat számára felajánlott ingatlanokkal kapcsolatos kérelmek előterjesztéséről vagy elutasításáról.
- Az önkormányzati tulajdonú, nem közterületnek minősülő ingatlanokon a települési kertész és a műszaki irodavezető javaslata alapján engedélyezi a fakivágásokat.
7. A településképi bejelentési eljárásról szóló helyi rendelet szerint: a településképi bejelentési eljárás keretében igazolást ad ki.
8. Jóváhagyja a Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde éves munkatervét, véleményezi az SZMSZ-ét, a házirendjét és a pedagógiai programját.
9. Eljár másodfokon
- a jogszabálysértésre hivatkozással benyújtott kérelem, továbbá
- az óvodai felvétellel és az óvodából való kizárással kapcsolatban érdeksérelemre hivatkozással benyújtott kérelem tekintetében.
10. A Közbeszerzési Szabályzatban foglaltak szerint:
- 10.1. a közbeszerzési eljárásokban eljár az ajánlatkérő nevében,
- 10.2. létrehozza a Bírálóbizottságot,
- 10.3. dönt az eljárásba bevont külső szakértő megbízásáról,
- 10.4. írásban felhívja az eljárás előkészítésébe bevont személy vagy szervezet figyelmét arra, ha a közbeszerzési eljárásban történő részvétel összeférhetetlenséget eredményez,
- 10.5. amennyiben a Képviselő-testület a költségvetési rendeletben biztosította az anyagi fedezetet, dönt a közbeszerzési eljárás megkezdéséről,
- 10.6. jóváhagyja az egyes közbeszerzési eljárások ütemtervét,
- 10.7. a Bírálóbizottság javaslata alapján jóváhagyja a közbeszerzési dokumentumokat az ajánlattételi felhívás kivételével,
- 10.8. a Bírálóbizottság javaslata alapján dönt az eljárás eredményéről,
- 10.9. a közbeszerzési eljárás ajánlati szakaszában gondoskodik a kiegészítő tájékoztatás megadásról,
- 10.10. a közbeszerzési eljárás során gondoskodik az eljárás nyilvánosságáról,
- 10.11. gondoskodik a Közbeszerzési Hatóság felé történő bejelentési és értesítési kötelezettség teljesítéséről,
- 10.12. gondoskodik a közbeszerzési terv elkészítéséről, módosításáról, megküldéséről, közzétételéről,
- 10.13. jóváhagyja és megküldi az éves statisztikai összegzést a Közbeszerzések Hatóságnak,
10.14.gondoskodik a dokumentáció elérhetőségéről, - 10.15. tárgyalásos eljárás, innovációs partnerség és versenypárbeszéd esetén tárgyal az ajánlattevőkkel, kijelöli a tárgyaláson ajánlatkérő nevében eljáró további személyeket,
- 10.16. dönt az ajánlattételi/részvételi határidő meghosszabbításáról, a felhívás, valamint az egyéb közbeszerzési dokumentumok módosításáról, a felhívás visszavonásáról,
- 10.17. az előzetes vitarendezési eljárás során gondoskodik a kérelemre történő válaszadásról és arról tájékoztatja valamennyi ajánlattevőt,
- 10.18. felügyeli a szerződés teljesítését szükség esetén gondoskodik a szerződésmódosítás előkészítéséről és jóváhagyja a szerződésmódosítást,
- 10.19. a közbeszerzési eljárás értékelési szakaszában gondoskodik a hiánypótlás és a felvilágosítás kérés végrehajtásáról,
- 10.20. írásban indoklást kér az irreális ajánlati elemre vonatkozóan,
- 10.21. gondoskodik az írásbeli összegzésnek az arra jogosult szervekhez történő megküldéséről,
- 10.22. dönt az írásbeli összegzés Kbt. 79. § (5) bekezdés szerinti javításáról,
- 10.23. aláírja a közbeszerzési szerződést,
- 10.24. igazolja a szerződés teljesítését,
- 10.25. felügyeli az ellenszolgáltatás Kbt. szerinti teljesítését.
2.4. Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal
A Képviselő-testület, az önkormányzat működésével valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
A Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal ezen túlmenően Társulási megállapodás és külön megállapodás alapján ellátja a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás munkaszervezeti feladatait, valamint jogszabály és Együttműködési megállapodások alapján a települési nemzetiségi önkormányzatok feladatait.
2.5 A Jegyző
A jegyző vezeti a polgármesteri hivatalt.
A jegyző
- dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben;
- gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében;
- gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;
- tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén;
- jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő;
- évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről;
- döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;
- dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át;
- dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben;
- a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;
- rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat.
A Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott feladatok:
A jegyző a törvényben foglaltakon túlmenően:
- a polgármester útmutatásával előkészíti a képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket, illetőleg állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,
- igény szerint tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról,
- fogadóórát tart,
- gondoskodik az SZMSZ mellékleteinek és függelékeinek naprakészen tartásáról.
2.6 Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás
A Társulás a Társulási megállapodásban rögzített feladatokat látja el. Az önkormányzat a belső ellenőrzési feladatokat a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás útján látja el.
3. Az önkormányzat vezető tisztségviselői, elérhetőségük
3.1 Csepreghy Elemér József polgármester
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. , Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
3.2 Albertus László alpolgármester
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
3.3 Dr. Szilbereisz Edit jegyző
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám: 68/381-011; 70/778-9929
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.,Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
3.4 Szabóné Faragó Julianna aljegyző
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011; 70/778-9926
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
4. Vezető tisztségviselők ügyfélfogadási rendje, ügyfélfogadási ideje:
Ügyfélfogadás ügyfélfogadási időben a Titkárságon a 68/381-011-es telefonszámon történő előzetes időpont egyeztetés alapján.
4.1. Polgármester ügyfélfogadási ideje:
- Minden hónap első és harmadik csütörtökön 8.00-10.00 óráig
4.2. Alpolgármester ügyfélfogadási ideje:
- Minden hónap első és harmadik kedden 8.00-10.00 óráig
4.3 Jegyző ügyfélfogadási rendje:
- Páratlan hét csütörtök 9.00-12.00 óráig
4.4 Aljegyző ügyfélfogadási rendje:
- Minden héten kedden 9.00-12.00 óráig
5. Testületi szervek létszáma, tagjaink neve, beosztása, elérhetősége
5.1. Képviselő-testület:
- Létszáma: 9 fő
- Tagjainak neve, beosztása, elérhetősége:
Csepreghy Elemér József polgármester
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Albertus László alpolgármester
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Varga Gusztáv képviselő, tanácsnok, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöke
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Zábrák Istvánné képviselő, Ügyrendi, Kulturális és Szociális Bizottság elnöke
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Gyurkó-Rigler Magdolna képviselő
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám: 68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Havancsák Piroska
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kálmán András képviselő
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Zalai Csaba József képviselő
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Gyömbér Ferenc képviselő
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
5.2. Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság
- Létszáma: 5 fő
- Tagjainak neve, beosztása, elérhetősége:
- Varga Gusztáv elnök
- Kálmán András elnökhelyettes
- Gyömbér Ferenc bizottsági tag
- Nagyné Csiffáry Anna bizottsági tag
- Halász Edina bizottsági tag
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám: 68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
5.3. Ügyrendi, Kulturális és Szociális Bizottság
- Létszáma: 5 fő
- Tagjainak neve, beosztása, elérhetősége:
- Zábrák Istvánné elnök
- Gyurkó-Rigler Magdolna elnökhelyettes
- Zalai Csaba József bizottsági tag
- Havancsák Piroska bizottsági tag
- Ádám Andrásné bizottsági tag
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
6. Az önkormányzat irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő közfeladatot ellátó szervek
6.1. Hivatalos név: Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- KRID szám: 608007369
- Honlap: www.mezokovacshaza.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a hivatal a fenti elérhetőségeken érhető el
6.2. Hivatalos név: Mezőkovácsházi Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde
- Székhely:5800 Mezőkovácsháza, Árpád köz 6.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád köz 6.
- Telefonszám:68/381-852; 30/515-7113
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.mkovoda.atw.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
6.3. Hivatalos név: Mezőkovácsházi Humán Szolgáltató Központ
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Fáy A. utca 30.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Fáy A. utca 30.
- Telefonszám:68/381-445
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.mezokovacshaza.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
6.4. Hivatalos név: Mezőkovácsházi Városi Könyvtár
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca .
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca
- Telefonszám:68/381-576
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.kovikonyvtar.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
6.5. Hivatalos név: Mezőkovácsházi Településgazdálkodási, Kereskedelmi és Szolgáltatási Korlátolt Felelősségű Társaság
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 62.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 62.
- Telefonszám:70/630-5914
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.meztepkft.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
7. Az önkormányzat többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezetek
7.1. Kalocsa Róza Művelődési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (végelszámolás alatt)
- Képviselőjének neve: Jankó Erzsébet végelszámoló
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Alkotmány u. 63.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Alkotmány u. 63.
- Telefonszám:68/680-730
- Telefax:-
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.kalocsaroza63.wixsite.com/muvhaz/bemutatkozas
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre: 9499 '08 M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység
- Képviselőjének neve:Jankó Erzsébet ügyvezető
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 100 %
7.2. Mezőkovácsházi Településgazdálkodási, Kereskedelmi és Szolgáltatási Korlátolt Felelősségű Társaság
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 62.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 62.
- Telefonszám:70/630-5914
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.meztepkft.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a szolgáltató a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre:6820 '08 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása
- Képviselőjének neve: Pap Csaba ügyvezető
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 100 %
7.3. Gyulai Közüzemi Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
- Székhely: 5600 Gyula Szent László u. 16.
- Postai cím:5600 Gyula Szent László u. 16. Telefonszám:66/362-377
- Telefax: 66/362-377/5. sz. mellék
- 66/466-998
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.gyulaikozuzem.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a szolgáltató a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre:3600 '08 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
- Képviselőjének neve: Daróczi László ügyvezető
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 5 %
7.4. Csongrád Megyei Településtisztasági Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
- Székhely: 6728 Szeged Városgazda sor 1.
- Postai cím:6728 Szeged Városgazda sor 1. Telefonszám:62/777-111
- Telefax: 66/777-112
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.településtisztasag.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a szolgáltató a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre:3811 '08 Nem veszélyes hulladék gyűjtése
- Képviselőjének neve: Makrai László ügyvezető
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 0,2 %
7.5. Dél-békési Jövőkép Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság - kényszertörlés alatt
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:-
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: -
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a társaság a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre:9499 '08 M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység
- Képviselőjének neve: -
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 4 %
7.6. Európai Uniós Társadalmi Célú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság - kényszertörlés alatt
- Székhely: 5900 Orosháza Október 6.utca 33-35
- Postai cím:5900 Orosháza Október 6.utca 33-35
- Telefonszám:-
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: -
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a társaság a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre:9499 '08 M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység
- Képviselőjének neve: -
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 2,5 %
7.7. Paprikakert TÉSZ Termelői Értékesítői Korlátolt Felelősségű Társaság - felszámolás alatt
- Székhely: 6763 Szatymaz, II. körzet 95.
- Postai cím:6763 Szatymaz, II. körzet 95.
- Telefonszám:-
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím: -
- Honlap: -
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a társaság a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre: 9499 '08 M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység
- Képviselőjének neve: Héni Andrea felszámoló
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 0,09 %
7.8. „Napi Munka” Termelő, Feldolgozó és Szolgáltató Szociális Szövetkezet
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza Alkotmány u. 40-2
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza Alkotmány u. 40-2
- Telefonszám:-
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: -
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a szövetkezet a fenti elérhetőségeken érhető el
- Tevékenységi köre:0113 '08Zöldségféle, dinnye, gyökér-, gumósnövény termesztése
Képviselőjének neve: Mezőkovácsháza Város Önkormányzata szervezet képviseletére jogosult személy: - Varga Gusztáv igazgatósági tag
- Csíki Csabáné igazgatósági tag
- Dobra Lászlóné igazgatósági tag
- Az önkormányzat részesedésének mértéke: 11 %
8. Az önkormányzatnak nincs közalapítványa
9. Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek
9.1. Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Postai cím: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Telefonszám:68/381-011
- Telefax: 68/381-656
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- KRID szám: 608007369
- Honlap: www.mezokovacshaza.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a hivatal a fenti elérhetőségeken érhető el
- Alapító jogszabály:
- Alapító határozat száma:
- Alapító Okirat:
- Vezetője: Dr. Szilbereisz Edit jegyző
- Működési engedélye: -
9.2. Mezőkovácsházi Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád köz 6.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád köz 6.
- Telefonszám:68/381-852; 30/515-7113
- Telefax:-
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.mkovoda.atw.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
- Alapító jogszabály:
- Alapító határozat száma:
- Alapító Okirat:
- Vezetője: Szűcsné Tóth Erika főigazgató
- Működési engedélye:
9.3. Mezőkovácsházi Humán Szolgáltató Központ
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Fáy A. utca 30.
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Fáy A. utca 30.
- Telefonszám: 68/381-445
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.mezokovacshaza.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
- Alapító jogszabály:
- Alapító határozat száma:
- Alapító Okirat:
- Vezetője: Kovalik Angéla intézményvezető
- Működési engedélye:
9.4. Mezőkovácsházi Városi Könyvtár és Kalocsa Róza Művelődési Központ
- Székhely: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca .
- Postai cím:5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca
- Telefonszám:68/381-576
- Telefax: -
- Elektronikus levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Honlap: www.kovikonyvtar.hu
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: az intézmény a fenti elérhetőségeken érhető el
- Alapító jogszabály:
- Alapító határozat száma:
- Alapító Okirat:
- Vezetője: Albertus László intézményvezető
- Működési engedélye:
10. Az önkormányzat által alapított lapok
- Neve: Mezőkovácsháza
- Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának helyi, ingyenes közérdekű tájékoztatója
- Szerkesztőség, kiadó neve: Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal
- Címe: 5800 Mezőkovácsháza, Árpád utca 176.
- Főszerkesztő:Dr. Szilbereisz Edit jegyző
11. Az önkormányzat működése felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szerv:
- Neve: Békés Vármegyei Kormányhivatal
- Székhelye: 5600 Békéscsaba Derkovits sor 2.
- Postai címe: 5601 Békéscsaba Pf.: 389
- Telefonszáma: 66/622-000
- Telefaxa: 66/622-001
- Elektronikus levélcíme: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- KRID száma:202899335
- Honlapja: www.kormanyhivatal.hu/hu/bekes
- Ügyfélszolgálat elérhetősége: a kormányhivatal a fenti elérhetőségeken érhető el